Huvudmeny

Kommun och politik

Ställ en fråga

Publicerad:

Landshövding Brittis Benzler på besök på Remida och i Vaggeryds kommun.

Landshövding Brittis Benzler på besök i Vaggeryds kommun

Jönköpings läns nya landshövding Brittis Benzler besöker alla kommuner i länet. Under torsdagen den 2 maj var det dags för besök i Vaggeryds kommun.

Landshövdingen möttes av ett soligt Skillingaryd och besöket tog sin början i Sessionssalen i Skillingehus.

Efter en kommunpresentation från historien till nutid togs en solig promenad till Remida i Skillingaryd. Kerstin Nordenstam, pedagogista på Remida presenterade verksamheten.

-Vi vill att barnen ska träna på att vara kreativa, säger Kerstin.

Under promenaden tillbaka till Skillingehus och avfärd vidare svarar Brittis Benzler på frågan vad hon tar med sig härifrån.

-Jag har fått med mig kunskap om kommunen och jag blir sprudlande glad att man gör så här kreativa saker för barn som Remida gör.

-Ett bra möte med landshövdingen som jag tror fick en bra, positiv och kreativ bild av Vaggeryds Kommun på den korta tid vi hade tillsammans säger Gert Jonsson.

Kommunen presenterar Vaggeryds kommun för landshövding Brittis Benzler.

Från ortens historia till dagens och framtidens Vaggeryds kommun.

Besök på Remida.

Ett besök på Remida med rundvandring i lokalerna.

Brittis Benzler.

Sprudlande glädje över kreativiteten och engagemanget för barnen i Remidas pedagogiska verksamhet.

Hjälpte informationen dig?

Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!

Vad kan vi förbättra?

Senast uppdaterad: