Huvudmeny

Huvudgren:

Omsorg och hjälp

Ställ en fråga




Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivningen erbjuder kostnadsfri rådgivning för alla som bor i Jönköping, Habo, Mullsjö och Vaggeryds kommuner.

Du kan kontakta konsumentrådgivarna om frågor kring köp av varor och tjänster, konsumenträtt och reklamationer (klagomål på något du köpt). De kan ge råd om lagstiftning, praxis och din rätt som konsument.

Det kan gälla en husrenovering som inte blev som du tänkte dig, en resa, försäkring, en telefonförsäljning, bemötande i butik eller en felaktig faktura. Eller så vill du ha råd om vad du bör tänka på inför ett köp, till exempel innan du ska anlita en hantverkare eller köpa bil.

Tillsynen för att marknaden fungerar ligger på den statliga myndigheten Konsumentverket med placering i Karlstad. Där finns konsumentombudsmannen (KO) som försvarar konsumenternas intressen mot företag i domstol.

Kontakta konsumentrådgivningen

Telefon: 036-10 75 00

E-post: konsument@jonkoping.se

Besöksadress: Kaserngatan 12, Jönköping

Konsumentrådgivningen erbjuder även besök, ring för att boka tid!

Telefontider

Dag

Tid

Måndag–torsdag:

09.30–11.30

Måndagar

13.00–15.00


Konsumentverket

Konsumentverket är en myndighet som ansvarar för frågor om köp av varor och tjänster. På webbplatsen hittar du information om dina rättigheter som konsument – inför, under och efter ett köp.

Självservice

Hjälpte informationen dig?

Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!

Vad kan vi förbättra?




Senast uppdaterad:

Sidansvarig:

Johan Lundell