Waggeryds Idrottsklubb bjuder in till föreläsning!

Nytt år nya möjligheter! Nu har du chansen att få lyssna på en av Sveriges mest ansedda personliga tränare!

Vi kickar igång 2024

Med en inspirationsföreläsning till idrottsledare/ idrottslärare mm.

Tisdagen 6 februari kl 18.00-20.30 på Fenix Kultur- och kunskapscenter.
Kostnad 130 kr/ person.
Vid större antal så gör vi ett "kompispris". Först till kvarn! 120 platser finns.

Anmäl dig/er till Anna via sms till 0706460331

Nu har du chansen att få lyssna på en av Sveriges mest ansedda personliga tränare! "Träna för livet" en otroligt uppskattad föreläsning där Kristian lyfter vikten av rörelse, hur och vad vi kan göra för att minimera våra skador och optimera vår hälsa både inom idrotten och vardagen.

Kristian kommer att dela med sig av samma metoder som han använder med alla sina NHL ishockeyspelare, allsvenska fotbollsspelare och övriga elitidrottare inom en mängd olika idrotter för att hålla sig starka, skadefria och hälsosamma. Föreläsningen är lika nyttig för den aktive idrottaren som för motionären.
Ta på sköna kläder som du kan röra dig i då teori varvas med praktiska övningar.

Om Kristian

Kristian Thalin är den första svensk att inneha den prestigefyllda titeln: CFSC "Certified Functional Strength Coach" certifierad av Michael Boyle "MBSC" i Boston och har över 20 års erfarenhet som personlig tränare och fystränare.

Kristian är bland annat fystränare för NHL-, SHL och allsvenska fotbollsspelare och många andra elitidrottare. Han har arbetat många år i USA med några av världens bästa simmare och har dessutom varit fystränare för elitserielaget i bandy Vetlanda BK samt tränat före detta NHL proffset Nicklas Hjalmarsson på sommaren och arbetar just nu med ett av Sveriges bästa ungdoms JAS lag i innebandy.

Tisdag: 18:00-20:30