Obs! Denna nyhet är ändrad 2023-07-21 men kan vara inaktuell.

Färgglada händer

800.000 kr till kommunens bibliotek

Biblioteken i Vaggeryds kommun har fått stor utdelning av Kulturrådets medel för Stärkta bibliotek. Näst mest av länets kommuner.

Biblioteken i Vaggeryds kommun har även tidigare fått stor utdelning av Kulturrådets medel för Stärkta bibliotek. Att Vaggeryd i år får så mycket, näst mest i länet, känns som ett kvitto på att tidigare insatser inom projektet i Vaggeryds kommun har fallit väl ut.

– Jag är så glad över detta och stolt över mina medarbetare som nu kan fortsätta arbetet med att utveckla och göra biblioteksverksamheten relevant och likvärdig för barn och unga i Vaggeryds kommun, säger Åsa Storck, bibliotekschef i Vaggeryds kommun.

Särskilt fokus kommer ligga på att förbättra tillgängligheten till biblioteken för barn och unga med kognitiv funktionsnedsättning.

Om Kulturrådet

Kulturrådet är en myndighet som genom att främja utvecklingen, informera och ge bidrag till kultur är med och förverkligar nationell kulturpolitik.