Exklusiv jaktmiddag med sverigekocken Danyel och yrkesjägaren Lubbe

Höstens mest exklusiva middag arrangeras tillsammans med sverigekocken Danyel Couet och den erfarna jägaren Lubbe Garell, grundare av youtubekanalen Shots & Pots!

Höstens mest exklusiva middag arrangeras på Stiftsgården Tallnäs tillsammans med Danyel Couet och Lubbe Garell! Kvällen börjar med mingel och vilda snittar, därefter serveras en noga utvald tre-rätters middag där varmrätten är komponerad av Danyel. Under kvällen kommer det också bjudas på snack om tillvaratagandet av viltet och diverse jakthistorier.

Tid: lör 16 september 2023 kl. 18.00
Plats: Stiftsgården Tallnäs, Skillingaryd

Biljett: 1395 kr inkl. dryckespaket (boka på nortic.se)

Arrangör: Tallnäs Stiftsgård

Om Youtube-kanalen (Danyel och Lubbe)

Youtubekanalen Shots & Pots har 33 800 prenumeranter och den drivs av Danyel och Lubbe.

I Shots & Pots får vi följa med yrkesjägaren Lubbe Garell och stjärnkocken Danyel Couet som ger sig ut på spännande jakt- och matäventyr runtom i världen. Från slott till koja och från skott till styckning och måltid. Vårt mål är att fler ska få upp ögonen för viltkött och jaktens enorma värde. Vi vill förstås också tillfredsställa allas nu stora intresse för vilt och nyttig mat.

Viltet tillagas på ett nytänkande sätt i kök eller i skogen. Vad vi än jagar och lagar, gör de det med kärlek och en enorm respekt för viltet. I avsnitten visar vi även inslag av historia och kultur med anknytning till området de jagar i.

DANYEL COUET: KOCK/KRÖGARE

Danyel är en av Sveriges främsta kockar och krögare. Danyel började sin bana som Melker Anderssons högra hand och de blev snart kompanjoner och öppnade Fredsgatan 12, som snabbt blev en av Sveriges mest exklusiva restauranger. I hela 17 år lyckades de ha en stjärna i Guide Michelline. Danyel har synts Sveriges Yngsta Mästerkock och har öppnat sin första egna krog Allegrinne med baren Bar Etable på andra sidan gatan. Danyel är även en hängiven jägare.

LUBBE GARELL: YRKESJÄGARE

Lubbe har jagat sedan 11 års ålder och har en gedigen resumé. Åratal av träning och jagande runtom i världen har gjort honom till en framgångsrik och erfaren jägare och skytt. Favoritjakten är ripa på vintern samt drevjakt på klövvilt. Lubbe jagar drygt 130 dagar per år och spenderar så mycket tid han kan i naturen. Att fånga födan själv, vare sig det är gräslök, svamp eller vilt är det som får Lubbe att älska jakten. Att ha möjligheten att kunna ta direkt från naturen hem till bordet. Lubbe har gått Calle Flygare Teaterskola.