Hand som lyfter en telefonlur

Ny telefonväxel på Vaggeryds kommun

Den 14 november byter kommunen telefonväxel för att möta framtidens behov.

Det är dags för Vaggeryds kommun att uppdatera telefonväxeln för att möta morgondagens tekniska och digitala behov. Det blir en molnbaserad växel. Växeln ska gå i drift tisdagen den 14 november på eftermiddagen. Vår förhoppning är att inga störningar kommer att märkas av oavsett inkommande eller utgående samtal. Skulle du uppleva någon störning och vill komma i kontakt med personal på Vaggeryds kommun, vänligen skicka ett e-post enligt nedan kontaktuppgift.

Angående riktnummer 0370 och 0393

I samband med byte av vårt växelsystem sker förändringar gällande användningen av riktnummer 0370 och 0393. Båda riktnumren kommer finnas kvar, men från och med den 14 november kommer det endast vara möjligt att nå en anknytning i vår organisation genom ett av de tidigare tillgängliga riktnumren, antingen 0370 eller 0393. I det gamla växelsystemet har det inte spelat någon roll om uppringaren har slagit 0370 eller 0393 före anknytningen, båda riktnumren har fungerat.

Riktnummer 0393 används för verksamhet, personal och lokala kontor i Vaggeryd. Riktnummer 0370 används för kontakter lokaliserade i Skillingaryd.

Upplever du störningar i telefonin? Kontakta Vaggeryds kommun

Christin Henryd