Grafisk profil, logotyper

Här hittar du vår grafiska handbok med regler för kommunens grafiska profil. Här finns också platssymbolen att ladda ner. Den är fri att använda för alla som vill hjälpa till att marknadsföra platsen Vaggeryds kommun och sätt Vaggeryds kommun på kartan.

Kommunens logotyp och kommunvapen

Kommunens logotyp och vapensköld omfattas av ett regelverk. Därför får den inte användas hur som helst.

Om du har frågor eller behöver kommunens logotyp i något sammanhang kontakta oss via e-post: press@vaggeryd.se eller ring kommunens kommunikatörer, telefonnummer finns under kontaktfliken ovan.

Platssymbolen, platsvarumärke

Det färgglada V:et är symbolen för vår plats – Vaggeryds kommun. Den är fri att användas av alla som bor, lever eller verkar här. Använd gärna symbolen vid olika aktiviteter och evenemang eller i sammanhang som ger den betydelse och skapar positiva kopplingar till vår plats.